پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی کریمی جهرمی

1402-12-15
|
دیدارها

دیدار دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران این دانشگاه صبح سه شنبه با    آیت‌الله العظمی كریمی جهرمی دیدار کردند.
 در این دیدار معظم له با ابراز خرسندی از تحولات اخیر در این دانشگاه، فرمودند: از گزارش فعالیت های گسترده علمی و فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است بسیار خوشحال هستم و امیدوارم این موفقیت‌های محسوس در جنبه های معنوی و علمی همچنان ادامه یابد.
ایشان فرمودند: از ابتدا بنیان این دانشگاه مبتنی بر افکار والایی همچون دسترسی یکسان همه  خصوصا جوانان به امکانات علمی کشور  و بر پایه ی مشارکت های مردم بود . پس می توان گفت یک امت آن را ایجاد کرده است و تا امروز بحمدالله مدیران و اساتید و  نخبگان اهل فضل و کمال با جدیت و عزم راسخ در این مجموعه در سراسر کشور مشغول تلاش هستند.
آیت‌الله العظمی كریمی جهرمی، جوانان را سرمایه عظیم و تمام‌نشدنی برای کشور دانستند و فرمودند: جوانان ذخایر ارزشمندی هستند که چشم ملت به آنهاست و غالب ابتکارات از همین نسل جوان است که فاتح و پیروز میدان های مختلف خصوصا میادین علمی  هستند. خداوند در جان جوان استعداد و آمادگی فکری،روحی، و توان معنوی قرار داده که اگر این استعداد به فعلیّت درآید، برکات آن آشکار و نمایان خواهد شد و جایی که می‌تواند استعداد بالقوه جوانان را به فعلیت برساند، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستند. دانشگاه‌ها باید در کنار پرورش علمی، روحیه دیانت و خداجویی را در جان جوانان تقویت کنند.

معظم له با اشاره به ضرورت توجه به جوانان گمنام با استعداد در نقاط محروم کشور فرمودند: باید با تدوین برنامه هایی ویژه، به قشر محروم و مناطق محروم توجه خاص کنید زیرا در همین نقاط افرادی هستند که اگر از نظر علمی و مادی حمایت شوند افراد تاثیرگذاری برای جامعه خواهند بود.
ایشان توجه به جنبه های اخلاقی را نیز مهم شمرده و فرمودند: برنامه ریزان دانشگاه آزاد بکوشند که هم در میان دانشجویان و هم در میان مدیران و اساتید خود، جنبه های اخلاق را نیز تبیین و ترویج دهند. متأسفانه امروز جامعه ی ما دچار بداخلاقی های شدیدی مانند بردن آبروی دیگران، تهمت‌ زدن به افراد، کم صبری در شنیدن صدای مخالف  و امثال اینها شده است ، با تمام توان برای این مهم نیز برنامه ریزی کنید که اثرات سازنده و مثبت آن در کل جامعه و  به خصوص در جامعه ی علمی کشور بیش از قبل هویدا گردد.

مرجع عالی قدر در پایان بیانات خود ضمن تشکر و سپاسگزاری از برگزار کنندگان همایش های امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی فرمودند: نکته ی مهم در تمام اموری که بیان شد آن است که در خلال تعلیم و آموزش، باید بکوشیم دانشجویان عزیزمان را معتقد به مبانی الهی و توحیدی بار بیاوریم و از پرورش و تزکیه آنها غفلت نکنیم چرا که اگر این جنبه ناقص باشد، علمیت نیز ناکام می‌ماند. باید سعی و کوششمان در برنامه هایی که اجرا می شود این باشد که یک فرد تحصیل کرده با اعتقادات دینی راسخ ، ایمان به مبدأ و معاد، ایمان به ولیّ الله الاعظم حضرت مهدی آل محمد صلوات الله و سلامه علیه، تربیت نماییم تا با علم و معنویت و اعتقادات محکمش ، فردی تأثیرگذار در جامعه بوده و چراغ هدایت انسان‌ها باشد.
در ابتدای این دیدار دکتر طهرانچی ضمن بیان گزارشی از فعالیت های علمی این دانشگاه در سراسر کشور برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را از جمله برنامه های اصلی فرهنگی این قطب علمی کشور دانست و بر تداوم و گسترش آن در بخش های مختلف هنری تاکید کرد.

گزارش تصویری

 


برچسب :