پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی کریمی جهرمی

1402-12-03
|
دیدارها

دیدار حجت الاسلام و المسلمین افتخارزاده

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن افتخارزاده با آیت‌الله العظمی کریمی جهرمی دیدار کردند.

در این دیدار که در آستانه ی ایام نیمه شعبان انجام شد، معظم له ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در جهت نشر و توسعه ی فرهنگ اسلامی با بیان آیه ی شریفه وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ فرمودند: این وعده ی صریح الهی است که خداوند برکات خود را برای مردم با تقوا و با ایمان سرازیر می نماید حال چه شده که مدتی است مردم عزیز ما در گرفتاری های مختلف مادی و معنوی قرار گرفته اند و راه و نشان از آرامش و گشایشی نیز دیده نمی شود؟

ایشان سپس به بیان علل این اتفاق پرداخته و فرمودند: در این دنیای مادی که شهوات و هوس‌بازی‌ها  به انواع مختلف عالم را فرا گرفته و اخلاق به نازل ترین سطح خود رسیده است، جامعه راهش از راه اهل بیت و توسل به آن ذوات مقدس خصوصا حضرت صاحب الزمان عجل الله فرجه فاصله گرفته است و در این قصور و فاصله گرفتن از سیره و منش اهل بیت علیهم السلام همه ی ما اعم از روحانیون و خطبا و نویسندگان مذهبی تقصیر داریم .

معظم له
سپس با بیان آنکه صرف ابراز ارادت زبانی اصلاح کننده ی امور نیست، فرمودند: البته صرف یاد حضرت با زبان و ابراز ارادت زبانی به ایشان ، کار را اصلاح نمی کند بلکه باید خطبا و روحانیون و مردم از پیر و جوان و خلاصه همه ی ما، در عمل به امام امیرالمؤمنین و اولاد طاهرین آن بزرگوار صلوات الله علیهم اجمعین و به خصوص امام زمان اقتداء بکنیم. و با عزمی تازه ، خدمتگزار حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداء باشیم.


آیت الله العظمی کریمی جهرمی در قسمت دیگر بیانات خود به بیان ویژگی های یک خدمتگزار در دوره کنونی اشاره کرده و فرمودند: اولین قدم آن است که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم که همه فرزندان امام زمان هستند گام برداریم و در حد توانمان دغدغه و نگرانی های خانواده ها را کم کنیم و سپس با برنامه های مناسب فرهنگی با استفاده از محتوای ناب کلام اهل بیت علیهم السلام آنان را به سوی خاندان وحی علیهم السلام هدایت کنیم . و مهم‌تر آنکه خودمان با عمل به آن تعالیم، جامعه را دلباخته آن ذوات مقدسه نماییم ، یعنی اعمال‌مان،‌ گفتارمان،‌ منابرمان، محراب‌مان، درس گفتن‌مان و همه ابعاد زندگی ما به حقیقت بوی امام زمان ارواحنافداه را بگیرد.

معظم له فرمودند: انسان دلش می‌خواهد که نام و راه امام زمان علیه السلام در عمق جان همه ی مردم ثبت و ضبط بشود به گونه ای که اعمال‌شان رسماً گواهی دهد که اینان علاقمندان و محبین به امام زمان علیه السلام هستند.
ایشان ایام نیمه شعبان را بهترین فرصت برای توجه مردم به وجود نورانی آن ولی دوران دانسته و فرمودند: ما باید بدانیم راه نجات و راه اصلی فقط مسیر حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله فرجه است و از عمق جان درک کنیم که رهایی از این همه مشکلات جز با بازگشت به آن مسیر و توسل به ساحت مقدس آن حضرت مقدور نمی باشد. زیرا دعایی که اجابتش قطعی است دعای آن بزرگوار است ، پس بیاییم به سوی این سرچشمه ی فیض بازگردیم و با ترک معاصی و انجام  واجبات الهی از امام زمان ارواحنافداه بخواهیم که واسطه ی ما و ذات اقدس الهی شوند تا به برکت دعای مستجاب ایشان همه ی مردم از این گرفتاری های روزمره رهایی یابند
.


گزارش تصویری

عکس نوشت