پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی کریمی جهرمی

1402-10-14
|
دیدارها

دیدار جمعی از طلاب گلپایگان،خوانسار و خمین


گروهی از فضلا و طلاب شهرهای گلپایگان، خوانسار و خمین در آستانه ی ماه رجب با آیت الله العظمی کریمی جهرمی مدظله العالی دیدار کردند.
ایشان در این دیدار ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام «مَنْ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ السَّمَوَاتِ عَظِيماً» انتخاب هدف الهی در راه روحانیت و مسیر طلبگی را با اهمیت دانسته و فرمودند: کسانی که برای تحصیل علم وارد در حوزه‌ها، حوزه مبارکه قم، حوزه مقدسه نجف، حوزه های دیگر شهر ها می شوند باید از ابتدا هدف را مشخص کنند. بدانند برای چه آمدند؟
 اگر فردی برای راه انداختن تشکیلات یا برای کسب و کار مادی می آید بداند که موفقیتی نخواهد داشت. آن جایی تعلّم علم دارای آثار حسنه و آبرومندانه است که «مَنْ تَعَلَّمَ لِلَّهِ» برای خدا تعلّم بکند. برای خدا به دیگران علم خود را منتقل کند و عمل او خالص برای خدا باشد و در نهایت، این فرد در آسمان ها و در ملکوت با نام عظیم که نام خداست یاد می شود.

معظم له  فرمودند: گلپایگان ، خمین و خوانسار از شهرهایی است که در طول تاریخ تشیع مهد و پرورش دهنده ی عالمان بزرگ بوده که آثار خدمات آنان در جهان اسلام ماندگار شده است . به همین دلیل در شرایط فعلی طلاب و فضلایی که پرچم هدایت مردم در آن شهرها را به دوش دارند باید حفظ آبروی دینی شهر و عالمان و مراجع برخواسته از آن را نمایند.
اگر طلبه ای از این دیار حرکتی خلاف شرع انجام دهد، در عین حال که به جوانی خودش رحم نکرده است،، شهر خود و زعما و بزرگان آن را نیز کوچک کرده است و از همه بالاتر به امام زمان ارواحنا له الفداء وفادار نبوده است.

 

مرجع عالی قدر ضمن توصیه به طلاب و فضلای حاضر در جلسه نسبت به ارتباط صمیمی با اقشار مختلف مردم فرمودند: مردم الان با گرفتاری‌های فراوان زندگی می کنند، درد مردم را بفهمیم و خود را از آنان بدانیم و به دنبال این نباشیم که متوقع از مردم باشیم، ما باید با مردم مهربان باشیم و در برابر قشرهای مختلف متواضع و صبور باشیم تا حرفمان اثرگذار باشد.

 

گزارش تصویری